EL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE
-
DEFINICIÓ
Del Consell Escolar és l’òrgan de participació en el control i gestió del centre dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.
-
COMPOSICIÓ
El Consell Escolar està compost pels següents membres:
a) El director del centre, que serà el seu president.
b) El Cap d’Estudis.
c) Un regidor o representant de l’Ajuntament en el terme municipal es trobe radicat el centre.
d) Un nombre de professors, elegits pel Claustre, que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell.
e) Un nombre de pares i d’alumnes, elegits respectivament per ells i entre ells, que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell.
f) Un representant del personal d’administració i serveis del centre.
g) El secretari del centre, que actuarà com a secretari del Consell, amb veu i sense vot.
-
FUNCIONS
El Consell Escolar del centre tindrà les següents atribucions:
a) Formular propostes a l’equip directiu sobre la programació anual del centre i aprovar el projecte educatiu, sense perjudici de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.
b) Elaborar informes, a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells altres aspectes relacionats amb l’activitat del mateix.
c) Participar en el procés d’admissió d’alumnes i vetllar perquè es realitzi amb subjecció al que estableix aquesta Llei i disposicions que la desenvolupin.
d) Aprovar el reglament de règim interior del centre.
e) Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetllar perquè aquestes s’atinguin a la normativa vigent.
f) Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seva liquidació.
g) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar.
h) Proposar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb altres centres, entitats i organismes.
i) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de l’avaluació que del centre realitze l’Administració educativa.
j) Ser informat de la proposta a l’Administració educativa del nomenament i cessament dels membres de l’equip directiu.
k) Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre.
l) Qualssevol altres que li siguin atribuïdes per l’Administració educativa.